Sabtu, 25 Julai 2009

.. saya Di tag lagi.. o.O

Assalamualaikum..

HUHUHU..ader hamba Allah ni menjadikan saya mangsa tagged mereka.. Hamba-hamba Allah ni ialah ;

1- Iqah > http://littlegurl97.blogspot.com

2- Princess Islam > http://princessislam.blogspot.com

Mula-mula malas la juga nak jawab [ Alamak terlalu jujur ke akuan ini?? hehe ] tapi untuk tidak menghampakan orang-orang yang nak tau sangat misteriusnya hidup saya..saya cuba la bagi jawapan yang sebaiknya ok..

Pertama sekali nak jawab soalan dari Iqah..[ Iqah..thanx sebab jadikan saya mangsa hukuman ini..hehehe ]

Ni tag Nyer:

1-G0 t0 y0ur photo files...select the 6th photo f0lder

2-Select the 6th photo in that f0lder...

3-P0st that ph0t0 al0ng with the st0ry behind it...

4-Then challenge 6 blogging friends to do the same...

Ni la jawapan daku [ Copy & teh jap trademark White..]:



latar belakang Tentang Gambar ni...

Memula bersyukur gak sebab gambar yang keenam bukanlah berkaitan dengan saya, dan pastinya bukan muka saya.. ;D.. selamat2..

Ok, gambar ni saya capture secara candid, dua-dua ni anak buah saya..diorang sedang tengok langit maghrib masa ni..pastu tunjuk-tunjuk bentuk awan yang ada..
disebabkan saya suka ambil gambar candid, maka terabadilah memori ini dalam kamera dan dalam folder picture di pc ni..

Boleh la ni kan?? ;D

- End 1st Tag -

Ni tag yang kedua pula.. Banyak nya soklan..ni memang nak korek habih-habih rahsia hidup saya neh..huhu..apapun saya akan jawab sekadarnya okeh??

Soalan-soalan yang agak membunuh ini ada 30 soklan..ni kena bagi saya royalti ni.. hehe..

1- Bekas kekasih saya adalah :
- Kekasih?? owh.. belum berbekas dan pastinya belum juga bermula..(^_^)

2)Saya sedang mendengar :
-Hujan yang turun mencurah-curah disebalik sliding door..huhu..sayunyer.. T_T

3)Mungkin saya patut:
- Pergi kemana yang saya mahu pergi..keluar dari sini, dan pergi ke tempat baru!

4)saya suka:
-saya suka sesuatu yang mencabar diri sendiri.. ;D

5)Sahabat-sahabat baik sAyA:
- Sahabat-sahabat saya dari dulu, kini dan selamanya, sentiasa ada walaupun dalam cerah, teduh, hujan, gerimis, banjir, atau petir..Mereka la bangsal tempat saya menumpang menunggu hari teduh, dan sesudah hujan, jalur pelangi yang indah kami nikmati bersama.. [ Demi Allah saya menyayangi semuanya hanya kerana DIA..]

6) Saya Tak Faham:
- Kenapa ada orang sanggup menipu sedangkan kita dah letakkan satu kepercayaan untuk dia..adakah dia tidak mengerti kepercayaan tu sangat mahal nilainya?

7)Saya kehilangan:
- Hilang..saya kehilangan ic dah 2x.. hahah

8)Ramai yg kata:
- Saya seorang yang suka berlawak, Sangat Cool, tapi adakalanya sangat sukar juga dijangkakan dan sering buat mereka ter'shocked' jap..

9)Makna nama saya:
- Cari lam buku ni di kedai buku >> Himpunan nama-nama anak Dalam Islam, mukasurat..<< tak ingat la.. ;D

10) Cinta itu adalah:
- Bagi saya Cinta itu adalah anugerah dan amanah..dan sebelum mencintai sesuatu kenala mencintai dulu Pencipta yang mencipta apa yang kita cintai tu..

11)Di suatu tempat seseorang sedang:
- Menulis Puisi khas untuk saya..hahaha

12)Saya akan cuba:
- Buat yang terbaik hari ini, more better than yesterday..dan hargai apa yang kita punyai hari ini, sebab hidup ini unpredictable..

13)Ayat "Selamanya" membawa maksud:
-ouh ayat ni, maknanya tiada akhiran..

14)Telefon bimbit saya:
- Biasa biasa saja..tapi nilai sentimental yang sangat luarbiasa..

15)Bila saya terjaga dr tidur:
- Terus duduk jap..alhamdulillah..terus minum air suam 3 gelas before subuh.. ;D

16)Saya boleh meluat bila melihat:
- saya lambat sikit nak meluat dengan sesuatu..

17)Pesta/Parti adalah:
- Pesta apa..kot pesta buku ke..pesta makanan ke..pesta pc fair ke.. selagi ianya sesuatu yang bermanfaat, korang akan jumpa saya kat situ..

18)Haiwan yang paling comel yg saya pernah temui:
-yang pernah di temui > Siputih..kucing kat umah..tapi dia comel masa umur dia baru beberapa hari,, ala yang bulu dorang masih kembang2 lagi..so cutee!
-Binatang yang nak sangat bela >> Penguin..


19)Peringkat umur yang paling menyeronokkan saya:
-sekarangni..

20)Hari ini :
-Demam sikit..

21)Malam ni saya akan:
-Buat apa yang patut untuk mengelakkan kerja menimbun..

22)Esok sya akan:
- Lakukan kerja dengan lebih baik dari harini, dan akan set time untuk siapkan semuanya dengan lebih pantas dan cekap..kualiti tiptop..hahaha..perasan..

23)Saya betul2x inginkan:
- 1- Empayar sendiri.. 2- seseorang yang tepat untuk saya temui, sebagai sebuah rumah tempat saya berteduh dalam hujan, juga panas.. rumah tu juga adalah rumah yang penuh kebahagiaan, dan yang akan mendamaikan saya.. ;D

24)Ketika sy lihat wajah saya di cermin pagi nie:
- Masa gosok gigi..tak nampak perubahan..cuma pucat sikit..


25)Pusat membeli belah / arked permainan :
- saya jarang pergi..kecuali kalau betul2 memerlukan saya untuk kesana..

26)Makanan barat atau jepun:
-western > lamb Chop..Jepun > dulu-dulu suka Sushi..

27)Bilik yg terang atau gelap:
- saya prefer bilik yg cukup sekadarnya..bilik terang untuk membaca..bilik gelap masa nk tido, atau blckout..

28)Makanan segera adalah:
- kurang berkhasiat..prefer masak sendiri..

29)Ayat terakhir yang anda katakan pada seseorang:
-" Rilek .....[ nama dia ], tenang aje..kena ingat, setiap orang Allah dah berikan peta hidup masing2, ada sudut yg sudah sedia terlukis, ada bucu yang menunggu untuk kita yang melakarnya, ada yg sudah Allah rencanakn, dan ada juga kita merancangnya, tapi allah yang menentukannya.. "

30)Siapa yang anda mahu tag????
-siapa yer? kalo boleh sume yang jadi follower saya..saya tag kembali...lalala

31)siapakah yg bertuah itu..?? kalian insan terpilih...hihi

2 ulasan:

  1. salam kak ijja...

    syukran sudi buat..(^_^)

    best2...hehe

    BalasPadam
  2. salam..

    kak ijja...

    mane bleh mkn sushi...

    ish3...

    BalasPadam

Silakanlah mengkritik dan saranan.

Shaklee Ready Stock Sabah

Assalamualaikum dan selamat pagi.. Moga hari ini lebih baik dan bermakna dari hari-hari yang lepas Hari ini sekadar mau update stok ready...