Jumaat, 3 Julai 2009

Awak , Dia , Single , Couple ?


ll I'am Single and I am Happy ll >> perhatian = Ni bukan iklan 'promote' diri yea..

Kata Dia >> "Hahh..biar betul awak ni memilih jalan tak nak 'couple2'??
Awak Jawab >> "Couple, trouple, mouple, fouveple, betullah saya tolak idea tu"
Kata Dia Sambil membubuh ikon 'gelak golek-golek' >> "Awak ni hidup zaman Moden, tapi sayangnya, awak datang dari hidup di zaman lampau..tak moden la camtu.."
Awak Jawab >> "Tapi awak kena ingat, kita hidup untuk zaman akhirat, dan kita akan ditanya tentang zaman moden dan zaman batu yang telah kita lalui ini, bagaimana kita mengisinya.."
Dia Tanya Awak, [ mungkin mengalih topik ]>> Boleh bagi saya gambar awak? kalau boleh la..
Awak jawab bergurau tetapi Sinis >> Sorry la, saya kan hidup di zaman lampau dan zaman batu, zaman saya, takder kamera ataupun gambar..oh yea, gambar tu apa?"
Dia letak ikon Gelak Golek-golek lagi >> "Lawak..awak memang lawak..tak sangka yea?"
Mungkin dia tak sedar Awak sedang memulangkan ayat yang 'makan tuan' kepada dia.
"Kalau macam tu, saya nak bagi awak lagu ni.." Dia kata begitu sambil 'attach' fail lagu, dan lagu itu kini Awak letak dalam belog hitam ini..



">


Dan Awak terus bagitau dia >> saya memang tak terima idea 'couple2' ni, bagi saya mudah aje, semua tu Allah dah aturkan untuk kita, bila sampai masanya pasti akan tiba juga,

dan, Dengan yakin juga awak katakan pada Dia :
" Kalau dah jodoh dengan seseorang tu, terpisahlah 7 lautan, 7 negara, 7 Sempadan, 7 benua, kalau dia memang untuk kamu, pasti Allah akan temukan, Tapi kalau dia memang bukan jodoh kamu, Bercinta lah bagai nak Rak, bercintalah bertahun-tahunpun lamanya , Kalau dia bukan untuk kamu, Pasti tak akan berjodoh juga dengan Dia. Persoalannya, sejauh mana tawakkal kita Dengan Qadha Qadar Allah?
Lepas tu awak meminta diri,
Sorry, saya nak out, ada keja nak buat..
Tanpa sempat Dia membalas apa-apa, awak terus 'sign out'..

Dalam blog ini juga, selepas berfikir panjang, Awak 'Attach' juga fail ni, yang mungkin Awak fikir berguna untuk semua..dan awak berharap agar sahabat-sahabat, dan adik-adik di luar sana sefikrah dengan awak..

>> JIKA AKU JATUH HATI <<



Untuk Terakhirnya >> Awak terus appear 'Offline permanently' secara kejam dengan Dia..Patutkah?

6 ulasan:

  1. syabas dan taniah akak..

    .^_^.

    BalasPadam
  2. x bpe nk phm dgn 'aku', 'awak' dan 'dia'

    but dat's amazing~heheh

    BalasPadam
  3. ll Wann >> sama2..err tapi tahniah tu utk apa yea..jangan kata sy nak kawen udah la yeaaa..

    ll Wal >> Wal..ni pencerita yang meggunakan kata ganti nama dari sudut pandang orang ketiga..

    BalasPadam
  4. gunakan nama dari sudut ketiga,
    tetapi menceritakan perihal diri orang pertama...

    dah ada org minat tu, pandai2 laa jg diri ya...

    BalasPadam
  5. ll Aman Shah >> Heh..InsyaAllah Aman..thanx atas ingatan..tapi yang pastinya hati saya dah lama beku.. ;D..

    BalasPadam

Silakanlah mengkritik dan saranan.

Shaklee Ready Stock Sabah

Assalamualaikum dan selamat pagi.. Moga hari ini lebih baik dan bermakna dari hari-hari yang lepas Hari ini sekadar mau update stok ready...