Selasa, 26 Mei 2009

Walimatul Urus - Anda Semua Dijemput Hadir -






blogger-emoticon.blogspot.com
Salam Alaik..majlis Walimah..oh yea, before tu nak cerita sikit..selitan cerita before nak uar-uarkan tentang majlis ni..

" Salam..kak, kenapa blog akak tak dapat nak masuk?" Kotak chat ym saya digegar 'buzz' oleh seorang sahabat yang lebih muda dari saya..
"assalamualaikum..Ijja, napa saya tak dapat nak log in blog Ijja ?" Begitu pula aduan yang saya terima melalui 'sms'.
"Sedihnya, saya tak dijemput pun untuk jadi pembaca blog Akak" Seseorang yang agak rapat dengan saya pula meluahkan rasa sedihnya.
" Heh, ana pun tak dapat gak log in, invited readers only " kata seorang sahabat lagi..

Sejak 4 hari yang lalu, hingga malam semalam, itu la persamaan ayat-ayat aduan dan luahan yang saya terima. Blog saya 'hidupuntukyangmahaHidup' gagal di akses oleh semua orang. Saya tidak terkata apa, hanya senyum terukir di tubir bibir.

Pertama-tamanya..saya ingin memohon maaf buat semua sahabat, teman seperjuangan, krew-krew iluvislam, guru-guru saya, dan semua individu yang agak-agaknya berkecil hati kerana tak dapat log in blog saya 4 hari yang lalu.. Maafkan saya, masalah kalau dah jadi, memang takleh elak kalau memang nak jadi.. :)
Untuk pengetahuan semua, 4 hari yang lepas, blog saya mengalami masalah..kod 'template' blog semuanya hilang..hilang macam tu aje masa saya tengah edit-edit command baru la kononnya..
Ini lah akibatnya kalau suka explore sesuatu secara mendalam yang mana tidak mempunyai ilmu yang cukup mengenai bidang kajian tu..sesat jadinya.hee
sudahnya kod template yang asal saya tak save..

Agak lucu, bila saya 'view' blog saya, yang keluar hanyalah paparan berwarna putih, kosong, + kod-kod misterius di tepi-tepi penjuru blog. 'Waaahh terlebih explore ni, terkejut + pelik saya di buatnya..nak tanya siapa yea? yang tau pasal coding2 ni?'

Saya p balik bahagian edit html, check katna silap..tapi kalau takder basic, macamna nak tau katna yang tersilap coding? huhu.. saya 'view' balik kat main page, sama juga..kali ni langsung tak keluar apa-apa. Masih paparan warna putih, cuba lagi 'check' kat html, dalam beberapa kali juga la saya cuba untuk membetulkan. Keadaan tetap sama..huh!

02.35 pagi, Saya cuak. Mata macam ada lekitan cairan gam pada kelopak mata, kepala sudah beberapa kali tersenguk-senguk. Semangat sahaja yang masih tersisa saat-saat macam ni. Saya tidak putus asa. Untuk mencari di mana silapnya kod template blog saya ni.

Akhirannya, saya 'download' template yang lain, menggantikan template yang asal. Harap-harap semua pembaca menggemari 'layout' yang baru ni, [ dah dapat ISO & SIRIM ] Kiranya ni. Bil eletrik dah habis bayar, dan dah tak gelap gulita macam blog yang sebelum ini.

Agak pening-pening juga semasa cuba memahami hati budi template yang baru ni. Ni pun tak ' setel ' sepenuhnya lagi. Biasa la, saya ni tak 'campin' = terrer bab nak make up2 blog nih..

Apapun, saya mohon maaf pada semua, Blog ni saya tukar settingnya 4 hari lepas >> author only'' yang dapat view blog saya, saya la authornya..huhu.

Lastly, salam bertemu kembali. Moga paparan, + artikel + cetusan pendapat yang terdapat pada blog ini, akan dapat kita manfaatkan bersama.. Gambatte!!

Eh..ehh.. Ijja, dah habih ke? DETAIL MAJLIS WALIMAH TU??

''heheheh..saja jer, wat gempak2 sikit.. apapun, Terima kasih kerana sudi membaca.."

2 ulasan:

  1. salam

    respek k.ijja
    mati2an ingt sape la yg nk kawen
    sekali.....

    laen kali boleh apply care nisss~
    warharharhar

    BalasPadam
  2. heheheh..saja..tak habih2 wat gimik aje ;)

    BalasPadam

Silakanlah mengkritik dan saranan.

Shaklee Ready Stock Sabah

Assalamualaikum dan selamat pagi.. Moga hari ini lebih baik dan bermakna dari hari-hari yang lepas Hari ini sekadar mau update stok ready...