Sabtu, 29 Ogos 2009

Sedetik Titik dalam Detik..

Assalamualaikum..

Sedetik..
Dua Detik..
Tiga Detik..
titik..titik masa yang kat hujung tinggal
hanya satu titik..
di akhirannya langsung tidak bertitik..

Masa di sini sangat pantas tanpa sempat saya kira titik2 detik yang tertinggal..
semuanya nampak terhadapan..

Pertamanya, sebelum jari ni lebih jauh menaip bait aksara bicara..mohon maaf saya panjangkan buat semua sahabat kerana sudah lama tidak update blog ni.. rantaian waktu, kekangan tugas yang seakan menghimpit tidak memberikan saya sedikit waktu pun untuk bermanja2 di depan skrin komputer..tambahan lagi laptop saya tak bawak, pc apatah lagi..jadinya menumpang di cyber cafe sajalah jawabnya..

"Hilang Kemana?" Ada orang cari saya yea?? Terima kasih untuk yang mencari saya.. saya tidak mintak untuk di cari apa lagi mahu di rindui.. tapi terpulang la dengan rasa masing2..itu hak kamu..

saya tak hilang ke mana..cuma sekarang ni saya ada di Kajang..mengejar, belajar, mencari, berlari, dalam satu tarian waktu yang Allah tetapkan.. Besar sungguh anugerah itu..[Agak skema la pulak ayat ni tukar tune jap ]

Kat Kajang ni saya buat ape?? hehe..saya mencari sesuatu yang belum tentu jadi milik saya..impian dan cita2.. di ringkaskan di sini, saya sedang menjalani latihan + Krusus + Pekerjaan dalam bidang makanan..'Frozen Food' , Sekadar berkongsi..brand untuk frozen Food ni namanya 'D'Heritage.., produk ada dalam 14 jenis :

- Roti Canai,
- Wade,
- MasalaWade [Masak Lodeh agaknye],
- Donut,
- Bergedil inti ayam ,inti daging,inti sayur,
- Karipap inti ayam,inti daging,Inti sayur, Inti sardin.
- Samosa inti Daging, inti ayam, inti sayur,
- Popiah,
- cucur kacang..

dan apa lagi yea? agak terlupa..hmm..-

Semenjak berlari dalam arena ni..tak menyempat nak melepakkan diri di ym atau benda2 yang ada kaitan dengan alam maya ni..Maaf Semua..

- Sejak 'first Day' saya dalam kilang makanan ni..Alhamdulillah semuanya berjalan baik..paling menarik bossnya orang melayu kita, orang bumiputera kita, orang Islam kita..jadi kawan2..utamakan produk Orang Islam kita Okeh..apa lagi tangan2 yang menyediakan makanan2 ni adalah Orang Islam kita..halal Pastinya..Suci InsyaAllah.. makanan mempengaruhi jiwa dan Rohani kita kan?? Jadi jangan anggap Ringan soal makanan yang kita makan okeh..

- Kali ni taip dalam point2 saja..agak cramp otak dan jari2 ni saat ini..apapun saya sangat teruja sampai di kilang ni..Banyak benda yang saya dapat tentang makanan..tentang teknologi makanan..setiap saat yang berlalu adalah penuh dengan pelajaran dan pengajaran2..banyak sangat..terlalu banyak..Alhamdulillah..Boss pula seorang yang tidak kedekut ilmu, kaya dengan motivasi dan inspirasi..Moga saya dapat bertahan di sini hingga tahun Depan..InsyaAllah..

- Pasal tempat tinggal, Alhamdulillah..housematte yang sangat ok..sangat memahami..sangat sekepala walau kami tidak datang dari kapal yang sama..tapi misi kami sama..InsyaAllah usai timbaan dan cedokan ilmu dari kilang ini, kami akan unite utk menubuhkan bisnes yang saling kait berkait..dan motifnya adalah semata2 kerana Allah jua.Keduanya adalah untuk memenuhi tuntutan fardhu kifayah..ketiganya untuk memajukan ekonomi Ummah kita..[Betul..Islam akan hancur tanpa base ekonomi yang kukuh..sampai bila kita perlu bergantung kepada yang lain? Sampai Bila Kita mahu menjadi pengguna.,Tidak menjadi pengeluar?? Sampai Bila ]

- Banyak lagi mahu di kongsi dalam kiraan detik waktu yang terhad ini..InsyaAllah..akan saya sambung kemudian..InsyaAllah..

- Terasa waktu berlari mendahului larian..dalam sempitnya detik2 waktu..saya terasa betapa besarnya Anugerahnya Allah..Betapa luas..seluasnya rahmatNYA yang tidak mampu saya luahkan lewat perkataan..

~ Allahu Rabbi..moga kau membantu aku dalam melewati detik2 ini..yang hampir tidak terlihat titik antara titiknya..moga jalan ini terus terang, dan moga Allah membantuku dalam membuat sesuatu Keputusan yang terbaik umtuk diriku..Ameen~

3 ulasan:

  1. aha. karipap2.

    .^_^.


    p/s : bila nak makan sate kajang neh?hehe

    BalasPadam
  2. ASsalamualaikum..
    akk..ade org cr akk..
    iaitu ana..^^,

    Ana tggu entri br dr akk ni...
    Tahniah kak,
    moga akk mnjd salah seorg penyumbang besar utk memajukan ekonomi Islam..amin.

    Kesian dkt akk asyik berlari je hehe..=)

    Selamat Berpuasa kak.
    MOga sentiasa di dalam perlindungan Allah S.W.T...^_^

    BalasPadam
  3. ll Wann >> Karipap? aha..nnt akk bagi testing.. ;)

    ll Wradatul >> Thanx..thanx..thanx..Moga kita saling berhubung walau dalam untaian Doa..Moga Ukhuwah kita kekal berpanjangan..

    Selamat menjalani bulan Ramadhan..

    BalasPadam

Silakanlah mengkritik dan saranan.

Shaklee Ready Stock Sabah

Assalamualaikum dan selamat pagi.. Moga hari ini lebih baik dan bermakna dari hari-hari yang lepas Hari ini sekadar mau update stok ready...